Wedstrijdverslag 15 september

Netersel 1 verzuimt in 2e helft, waar het tweede drie punten pakt tegen Bladella 5!

Afgelopen zondag stond voor zowel Netersel 1 als 2 de derde en laatste bekerwedstrijd op het programma. Netersel 2 speelde thuis tegen Bladella 5 waarin oud bekende Gijs van Hintum tegenwoordig “actief” is. In de eerste helft was het Thijs Amting die de bezoekers op voorsprong zette. Na rust maakte Daan Smets de 1-1 en was man of the match Luuk van Lieshout verantwoordelijk voor de winnende.

Het eerste speelde tegen het onbekende Gloria UC. Beide teams begonnen slordig aan de wedstrijd, waardoor grote kansen uitbleven. Doelman Sjoerd Wijnen mocht wel van geluk spreken dat een foute uitworp die bij de spits terecht kwam over werd geschoten. In de loop van de eerste helft kwam Netersel beter in de wedstrijd. In de 34e minuut kwam een lange bal bij Stefan van de Wijdeven terecht die sierlijk terug legde op Joost van de Bisen die met een mooi geplaatst schot de keeper kansloos liet. Een paar minuten later was het weer Joost die voor de 2-0 zorgde. In een rommelige situatie voor het doel kwam de bal via Roel Michiels bij Joost, die bekeken afwerkte.

Gloria UC startte fel in de tweede helft. Na een foutje van Niek Janssen kwam de spits 1 op 1 te staan en ronde bekwaam af. Nog geen drie minuten later lag ook de 2-2 in het doel. Een goed afstandsschot verdween buiten bereik van Sjoerd in de verre hoek. Hierna herpakte Netersel zich enigszins. Toch kregen de bezoekers ruim een kwartier voor tijd twee enorme kansen op de 2-3, maar door reddend optreden van de keeper bleef een achterstand uit. 10 minuten voor tijd kreeg Alex Spooren kans om de 3-2 te maken, maar zijn inzet belande op de paal. Vijf minuten voor tijd was het aan de andere kant wel raak. Er werd onvoldoende ingegrepen door de verdediging, waardoor Gloria vrij gemakkelijk de winnende kon maken. In de 91e minuut werd er weer geen druk op de bal gezet, waardoor een prachtig afstandsschot de 2-4 betekende.

Een wedstrijd (of in elk geval een tweede helft) om snel te vergeten. Volgende week zal het anders moeten in de eerste competitiewedstrijd uit tegen Tongelre. Netersel 2 speelt uit tegen EDN ‘56 2 en het derde tegen Hapert 6.

Start een gesprek

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.